Companiile din Romania si Franta au un interes comun in accesarea pietelor internationale

Pregătirile pentru preluarea Președinției Consiliului Uniunii Europene m-au adus față în față astăzi cu o delegație de afaceri din Franța, formată din reprezentanți ai federațiilor patronale și ai unor companii mari. În mare parte, temele de interes ale oamenilor de afaceri din Franța sunt aceleași cu ale celor din România, în privința agendei de comerț internațional a Uniunii Europene, spune ministrul Mediului de Aafaceri din România, Ștefan Radu Oprea. Astfel, am discutat despre beneficiile acordurilor de comerț liber, despre negocierile UE-SUA, despre mecanismul de screening pentru investițiile străine în UE, și despre necesitatea ca firmele europene să aibă un acces cât mai lejer la licitațiile publice de pe piețe terțe. Companiile din România și din Franța au un interes comun în accesarea piețelor internaționale, pentru că posibilitatea de a exporta înseamnă creșterea veniturilor și sustenabilitatea locurilor de muncă. Companiile multinaționale au resurse și expertiză pentru a intra pe piețe terțe.

Politicile publice trebuie să ajute companiile mici și mijlocii să iasă la export și să câștige contracte, fără eforturi birocratice. Această temă va fi abordată într-o conferință organizată la Geneva de Organizația Mondială a Comerțului și de PresRO.

IMM-urile pot să profite la maximum de facilitățile oferite de comerțul on-line. La un click distanță, se află o piață globală.