Notice: Undefined offset: 3 in /home/faptdive/public_html/plugins/content/adsinside/adsinside.php on line 180

Scrisoare deschisă a Federației Naționale a Camerelor Operatorilor Taxi și Taximetriștilor Independenți din România

Scrisoare deschisă a Federației Naționale a Camerelor Operatorilor Taxi și Taximetriștilor Independenți din România

Privind incompatibilitatea și conflictul de interese în cazul dlui Sandor Gabor, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastrtucturii
și gravele nereguli de la Autoritatea Rutieră Română

Către: Guvernul României
În atenția Domnului Florian Cîțu, Prim-ministru
Domnului Cătălin Drulă, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii

și a                  Curții de Conturi a României;
                        Direcției Naționale Anticorupție;
                        Agenției Naționale pentru Integritate

               Subscrisa FEDERATIA NATIONALA A CAMERELOR OPERATORILOR TAXI SI TAXIMETRISTILOR INDEPENDENTI DIN ROMANIA (FNCOTR),  reprezentând peste 70 la sută dintre operatorii TAXI la nivel național, persoana juridica de naționalitate romana, constituita prin Sentinta Civila nr. 22/F, pronunțată de către Tribunalul Bucuresti la data de 06.06.2006, in Dosar nr. 18551/3/2006, reprezentativa la nivel national, cu indeplinirea prevederilor Legii nr. 62/2011, pe sectorul de activitate transport in regim de taxi si in regim de inchiriere ,centrelor de formare profesionala conform Deciziei Civila nr. 592 A/.2019 a Curtii de Apel Bucuresti,  cu sediul social in Bucuresti, str. George Enescu, nr. 27-29, sector 1, inregistrata in registrul federatiilor la Tribunalul Bucuresti, avand CIF 26639556, membra a UGIR-1903, reprezentata prin Dinca Damian, transmitem prezenta

Scrisoare deschisă
                 Domnul Sandor Gabor, Secretar de Stat în cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, a primit în responsabilitate coordonarea unor domenii în care are afaceri și interese încă din 1993. Pe lista instituțiilor a căror activitate o gestionează se numără Autoritatea Rutieră Română, Inspectoratul de Stat de Control Transport Rutier si Registrul Auto Român.                               Potrivit propriei  Declarații de Avere, pe care a completat-o la data de 9.02.2021, la patru zile de la publicarea numirii în Monitorul Oficial, rezultă că ocupa în același timp și funcția administrativă și funcția de  Președinte al Fundației Institutul de Formare Profesională din Transporturile Rutiere – I.F..P.T.R., precum și cea de administrator al Centrului de Formare Profesională a Personalului din Transporturile Rutiere.
             Aceste funcții îl fac incompatibil, prin legătura și deținerea lor, cu demnitatea publică de Secretar de Stat cu atribuții pe domeniul rutier, care gestionează atât partea de examinare teoretică cât  și cea practică a personalului de specialitate din acest domeniu. Fundația Institutul de Formare Profesională din Transporturile Rutiere – IFPTR, are cea mai mare reprezentare în România (peste 50 de centre) a personalului din domeniul rutier.
           În aceste condiții, solicităm organelor abilitate să facă verificări și să dispună măsurile legale, potrivit responsabilităților ce le revin, în privința incompatibilității domnului Secretar de Stat Sandor Gabor.
               Mai gravă este problema conflictului de interese al domnului secretar de stat Gabor, care , până la data de 1 martie a.c., a continuat să fie și Președinte al Fundației IFPTR și administrator al  SC IFPTR SRL, beneficiind direct, în toată această perioadă, informații din baza de date a Autorității Rutiere Române.
               Această bază de date cuprinde informații confidențiale privind numărul de examinați din fiecare județ, numărul de probe, numărul celor respinși, specificul probelor precum și datele de reprogramare la examinare. Singurul centru care primește aceste informații este IFPTR, iar asta reprezintă o ilegalitate.
            Baza de date in ceea ce priveste examinarea personalului din domeniul transporturilor rutiere este săptămânal interogată și asaltată – cu statistici bine construite – de cel care raspunde de sistemul informatic al ARR.
             Din poziția pe care o deține, domnul Sandor primeste date certe, în timp real, despre afacerea sa, beneficiind astfel de avantaje necuvenite, în dauna celorlaltor centre de pregătire, generându-se practici de concurență neloială – neanchetate de Consiliul Concurenței.
       Tot ceea  ce afirmam sunt intarite de articole aparute in presa de cateva saptamani , dar ...tacere . Oare blatul politic sau prietenia cu dl Kelemen Hunor de care tot pomeneste dl  Sandor Gabor sa fie mai presus de lege ?
                În decembrie 2020, Directorul General al Agenției teritoriale București-Ilfov ARR a considerat oportună mutarea sediilor, fără nicio motivație credibilă care să justifice necesitatea acestei schimbări. Activitatea de relocare a agenției a fost încredințată unei firme înființate cu 3 zile după stabilirea necesității mutării, dar care a depus oferta pentru licitație cu 3 zile înainte de înființare.
               Firma care s-a ocupat de mutare este BLEXY MOVE, cu sediul în satul Dragomirești-Vale,județul Ilfov. Firma a devenit funcțională începând din 24.12.2020. Seviciile de relocare au costat 46.300 de Lei (circa 9.500 de Euro), cu TVA inclus, deși firma prestatoare este neplătitoare de TVA, ca și ARR, astfel încât statul se alege cu mai nimic din impozitul pe această afacere cu statul.  - la ce data s-a mutat?
           La data de 15.01.2021, firma BLEXY MOVE a câștigat contractul cu ARR, Autoritate reprezentată de Director General Mihai Alecu, pentru mutarea agenției București, din sectorul 2, str. Albești, în sectorul 1, pe Bd. Expoziției.
         ARR a primit 3 oferte de relocare. De fapt, cele 3 au fost 2, ambele de la soții Ciocîrlan, care și-au înființat două firme surori: Blexy Trans Speed, cu administrator Ciocîrlan Costel Alin, și Blexy Move, cu administrator Roxana Ciocîrlan. A treia ofertă a fost depusă de o firmă care nu există.
            Solicităm organelor abilitate să facă verificări în privința înființării firmei, a acționarilor și a gradului de rudenie al acestora cu angajații ARR, precum și a valorii reale a serviciului facturat, raportat la cel prestat.
            La data de 03.12.2020 Autoritatea a lansat procedura de licitatie pentru achizitia a 9 autoturisme Duster BlueLine, deși legislația în vigoare și regulamentele interioare de funcționare a instituției nu permiteau achiziția, parcul normat fiind complet.
             Astfel, în perioada 9 decembrie - 22 decembrie 2020, parcul ARR a fost depășit cu cele 9 autovehicule, încălcându-se astfel OMT25/2018.
              Dar ARR a reușit să scape de 9 mașini mai vechi, lansând o ofertă de donație, pe 21 decembrie 2020, dată la care au fost primate şi nouă cereri de încredinţare,în timp record de la afișarea anunțului pe site, data limită a depunerii cererilor fiind 23 decembrie 2020 –dată la care ARR a întocmit procesele-verbale de predare a maşinilor, care au ajuns în teritoriu astfel:
una la Primăria Odobeşti - judeţul Dâmboviţa, unde primar este nimeni altul decât Alecu Nicolae, tatăl Directorului General al ARR; una la Primăria Produleşti – judeţul Dâmboviţa, unde primar este bun prieten al familiei Alecu, Secretar General al PSD Dâmbovița pe vremea când și Nicolae Alecu era membru PSD; trei mașini au ajuns la primării din judeţul Sălaj (Horoatu Crasnei, Bălan și Dragu); una la Ambulanţa Sălaj; una la Primăria Coroieni, din judeţul Maramureş; una în judeţul Vâlcea, la Primăria Bărbăteşti- localitatea de baștină a lui Valeru Răducă, consilierul Directorului General al ARR; iar ultima, la Primăria Oinacu, judeţul Giurgiu,unde primar este fostul secretar general adj. de la Ministerul Transporturilor.
                Solicităm organelor abilitate să facă verificări în privința infracțiunii de abuz în serviciu în formă agravată și conflict de interese, cel puțin în relația ARR cu Primăria Odobești, județul Dâmbovița.