Ne scriu cititorii: Scrisoare deschisa catre Vodafone

Draga Vodafone,
“Sunt eu, abonata cu numărul 0726…. Mă ştii, sunt aia pe care o suni de 4-5 ori pe zi, o săptămână din lună. Iar în celalalte trei săptămâni o suni din când în când să îi propui un abonament de internet, ori un abonament de fix cu minute pe mobil ori alte alea. Sau uiţi că refuză să cotizeze cu şi mai mult la tine sau, pur şi simplu, te-ai prins că e un interlocutor în mare parte sociabil, destul de rar obraznică. M-am gândit şi la varianta că ai avea prea multe minute gratuite de consumat cu prietenii, iar eu sunt, deja, o prietenă, ţinând cont cât am putea vorbi lunar la telefon, dacă ţi-aş răspunde. Îţi scriu acum pentru că mi s-a umplut paharul, iar astăzi chiar ai exagerat. Dar, s-o luăm cu începutul:
Prima dată m-ai scos din minţi acum vreo 6 ani. Aveam cont pe pagina ta de internet. Nu ştiu cum s-a întâmplat, dar cineva mi-a spart parola (deloc uşor de “ginit”, dar nu am probe care să dovedească faptul că “gluma” mi-a fost făcută de cineva de la tine din ogradă). Acel cineva a început să încarce cartele din contul meu. S-a întâmplat într-o vineri. Te-am sunat imediat, să te rog să blochezi contul. Nu l-ai blocat. A trimis ăla mesaje până luni, când te-am sunat din nou, cu gura mare. După ce am urlat cinci minute la un nene care nu credea că e încă activ contul (la dracu, intrasem şi eu!), l-a blocat. Mi-a venit o factură babană, pe care, ca proasta, am plătit-o. Ştiam că trăiesc în România, unde nu se rezolvă niciodată nimic. Chiar tu mi-ai spus asta, când am venit să îţi bat obrazul. A doua oară m-ai enervat când mi-ai trimis un e-mail în care îmi propuneai 200 de minute gratuite, în luna respectivă, dacă renunţ la a primi factura tipărită. Ştiam că-s uitucă, aşa că am zis că e mai important să plătesc factura decât alea 200 de minute pe care nu le-aş fi folosit. Aşa că n-am răspuns la e-mail. Nu mi-ai dat nici minutele gratuite, nu mi-ai mai trimis nici factura tipărită. Al treilea moment enervant l-am trăit astăzi, 25 ianuarie. O să-ţi explic de ce: Am un abonament “Familia”- 4 numere cu 1000 de minute între ele şi 150 de minute în reţea. Pentru el, plătesc puţin peste 70 de lei lunar. TU, care emiţi facturi (în pdf, pentru mine), ştii că NICIODATĂ nu consum minutele alea. Îţi plătesc 70 de lei pe lună pentru maaaaaaxim 20 de minute consumate lunar. (Da, ai angajaţi convingători, m-au prostit acum doi ani să-mi iau inepţia asta de abonament.)
Mie îmi emiţi factura (aia online) pe 14 ale lunii. Ar trebui să ţi-o plătesc până pe 28. Lucru care, din motive personale, nu se MAI poate. Tu nu poţi să-mi modifici data de facturare, deşi m-am luptat doi ani pentru asta! Poţi, însă, - şi ai şi făcut-o - să mă abureşti, să mă duci cu zăhărelul, să mă amâni, să mă trimiţi de la telefon la reprezentanţă şi de la reprezentanţă la telefon, să-mi spui că s-a rezolvat, iar realitatea să te contrazică. Pe 26 ale lunii începi tortura: îmi trimiţi un sms: “vezi că data scadentă a facturii e poimâine”. În jurul lui 30, aşa, începi să suni. Dar NU pe mine prima, ci la întâmplare. Suni la tata, un trăitor în comunism, pentru care plata facturilor e sfântă. Tata e grav bolnav, iar kilogramele de pastile pe care le ia îl ţin mai mult adormit. Tu, drăguţ, îl suni pe la un 2-3 după-amiază, aşa, să-i spui că are de plătit. Lui îi creşte tensiunea de ruşine, dar singura opţiune e să sune la mine să-mi spună. Apoi, suni la soacră-mea. Şi ea într-o lume aproximativ doar a ei: “A sunat una să-mi zică ceva de nişte bani”. Cel de-al treilea telefon e 99% din timp închis, aşa că acolo nu ştiu care e situaţia. La mine – al patrulea, suni ultima (dar cu o frecvenţă care mă face să-mi dau aparatul pe silenţios), deşi ştii că eu sunt titularul de contract. Eu, 0726… Ce nu înţeleg eu e DE CE NU RESTRICŢIONEZI APELURILE PE 28? Închide-le pe toate patru şi gata! NU mă interesează serviciile tale şi plătesc pentru prostia de a prelungi contractul. Şi tu ştii că eu plătesc, colaborăm de peste 10 ani, sub diverse numere dar cu acelaşi CNP. Ştii aşa de bine că eu plătesc mereu aşa încât, din când în când, pui câte un robot uman să să sune să-mi propună un internet, un telefon nu ştiu de care dacă accept să majorez suma cu care cotizez lunar la tine…. D-astea promoţionale, că, deh, eu sunt client vechi şi merit atenţie. Apropos, dă-le nişte bănuţi în plus oamenilor ăştia. E greu să faci pe prostul câte 15 minute, să fii calm când clientul e în crize, deja. Când eu îi explic unuia că am cel mai tare internet şi la serviciu, şi acasă, şi la prieteni - la curve nu mă duc, chiar NU VREAU internet de la voi, ştii ce-mi răspunde? “Oooooooo, dar aţi putea afla instant, de pe telefon, dacă vă vine vreun e-mail”.  În traducere, ia mai plăreşte tu câţiva euroi în plus, să afli imediat ultima ofertă de mărire garantată a penisului. Operatorul ăsta a insistat atât de mult să-mi iau net de la voi, că la un moment dat am devenit obraznică. Nu ne-am despărţit în termeni chiar cordiali, dar aia e!
Astăzi m-a sunat o operatoare să-mi propună un telefon Panasonic nu ştiu de care (sculă de sculă, am înţeles), nu nenumărate minute, dar cu un abonament la fel de bine reprezentant. Şi mi-am vărsat frustrările la ea: nu-mi schimbaţi data scandentă, dar mă hărţuiţi cu telefoanele (atât, nu mi-am expus chiar toate necazurile pe care mi le faceţi). S-a oferit să mă ajute, însă îţi dai seama câţi mi-au promis mie asta, în cei 10 ani? Urmarea? La mai puţin de cinci minute mă sună Vodafone. Un robot voia să mă întrebe una-alta, să facă un sondaj. Dragi Vodafoni, sunaţi-mă, că promit să vă răspund de data asta. V-aş suna eu, dar mă seacă la ficaţi chestia cu “apasă tasta 1, apasă 2… tot aşa”, ca după ce apăs pe toate să aflu că operatorii tăi sunt ocupaţi toţi: ori aştept ori mă întorc la origini. Am vorbit singură prea mult, ca acum să tastez pentru roboţii voştri.  
Abonata Vodafone 0726... titular de contract CNX 11956/10/12/2003
PS: Am, din nou, restricţie pe contul meu Vodafone. Ultima dată o rezolvasem, cu sms-uri, schimbat de parole şi tot tacâmul. Multumesc!
PS1. Mai toleraţi-mă puţin, promit să-mi fac timp să merg la reprezentanţă să-mi reziliez contractul cu Vodafone”.