Elena Anaya intră în galeria femeilor lui Almodóvar

Scris de Fapt Divers Miercuri, 16 Noiembrie 2011 18:23

După Victoria Abril („Kika”, „Átame!”), Marisa Paredes („Tacones lejanos”, „Todo sobre mi madre”) şi Penélope Cruz („Los abrazos rotos”, „Volver”), actriţa spaniolă Elena Anaya devine noua interpretă favorită a lui Pedro Almodóvar, un regizor care poate aduce un prestigiu aparte actorilor cu care lucrează. Almodóvar este celebru şi pentru rolurile feminine pe care le creează – femei puternice ce debordează emoţii dintre cele mai intense. Spre deosebire de filmele anterioare însă, în “La Piel Que Habito”, Vera, personajul interpretat de Anaya, păstreză toate emoţiile ascunse sub piele, pentru că trebuie să joace în permanenţă un rol dublu pentru a-şi îndeplini scopul. Pelicula reprezintă a doua colaborare dintre Anaya şi Almodóvar, îl are în rol principal și pe Antonio Banderas, şi este distribuit în România de Independenţa Film. În urmă cu 10 ani, Pedro Almodóvar o suna pe Elena Anaya, invitând-o la Madrid pentru o discuţie. La întâlnire, regizorul începea prin a-şi cere scuze: îi oferea un rol minuscul în filmul pe care se pregătea să îl turneze - „Hable con ella”. Cu toate acestea, îi spunea că nu îşi poate imagina pe altcineva care să fie mai potrivită ca ea pentru a interpreta rolul respectiv. Amintindu-şi de discuţia de atunci, Anaya mărturiseşte că i-a răspuns lui Almodóvar că ar interpreta şi o vază dacă i-ar cere acest lucru. Filmul avea să devină una dintre cele mai cunoscute pelicule marca Almodóvar, câştigând premiul Oscar pentru cel mai bun scenariu în 2002 şi un premiu Golden Globe pentru cel mai bun film într-o limbă străină, în 2003. După prima colaborare cu Almodóvar, Anaya şi-a construit progresiv o carieră de succes, jucând atât în filme spaniole care au făcut o anume carieră internaţională - cum ar fi „Lucia y el sexo” (2001), unde actriţa interpreta un rol secundar, sau „Habitación en Roma” (2010), în care Anaya deţinea rolul principal, ambele filme în regia lui Julio Medem - dar şi în succese internaţionale din categoria mainstream, cum ar fi „Van Helsing” (2004, regia Stephen Sommers) sau „Mesrine” (2008, regia Jean-François Richet). Cu toate acestea, o nouă colaborare cu Almodóvar, de data aceasta pentru un rol principal, părea a fi, într-un anumit sens, adevărata lansare a carierei Elenei Anaya. „Pentru câteva momente bune, sângele mi-a îngheţat”, rememorează actriţa momentul în care  Almodóvar i-a propus noul rol. „Nu-mi venea să cred. Totul părea desprins dintr-un vis. Simt că nu m-am trezit încă”. Ceea ce îi propunea regizorul spaniol nu semăna cu nimic din ceea ce făcuse actriţa până atunci. Trebuia sa interpreteze un personaj ce pare sculptat în piatră, atât fizic cât şi emoţional. Vera este prizoniera doctorului specialist în chirurgie plastică Robert Ledgard (Antonio Banderas) care, devastat de sinuciderea soţiei sale, desfigurată în urma unui accident de maşină, creează un nou tip de piele rezistent la orice factori externi de agresiune şi în special la foc. Numai că, pentru a-şi testa invenţia, doctorul are nevoie de un cobai uman, iar acesta este Vera. În nici un moment al acţiunii însă, nu înţelegem pe deplin jocul ei contradictoriu: este pe rând supusă şi agresivă, feminină şi masculină, victimă şi agresor. Un asemenea rol ar reprezenta o provocare destul de serioasă pentru orice actor, astfel că visul despre care vorbea Anaya era repede invadat de anxietatea responsabilităţii: „Imediat ce te sună Pedro, eşti copleşit de o serie de sentimente înfricoşătoare”, mărturiseşte actriţa. „Începi să simţi greutatea responsabilităţii. Te gândeşti: trebuie să fac asta bine. Nu o să vă ascund: e un sentiment absolut înspăimântător”. Într-un interviu acordat publicaţiei „The Guardian”, Anaya împărtăşeşte amintiri despre procesul prin care Almodóvar a ajutat-o să îşi constuiască rolul. „Aş putea să vorbesc ore în şir despre indicaţiile pe care mi le-a dat. Cu Pedro, nu îţi construieşti propriul rol. Aproape că trebuie să îi pătrunzi gândurile pentru a înţelege personajul. Te direcţionează în fiecare moment şi trebuie să îl urmezi întocmai, oriunde te-ar duce”. De cealaltă parte, Almodóvar afirmă că se declară încântat de intensitatea pe care Anaya a adus-o rolului. „Sunt absolut satisfăcut de interpretarea Elenei pentru că sunt de părere că a fost cea mai complexă ce i s-ar fi putut aduce acestui rol”, mărturisea regizorul. „Principalul atu al Elenei este cât de departe poate ajunge în cele mai compromiţătoare secvenţe, din punct de vedere fizic vreau să spun. Este foarte potrivită pentru situaţii dificile şi tensionate. Este foarte deschisă la minte, cuvântul risc face parte din munca ei. Din aceste motive, am ales-o pe ea.” Va deveni Elena Anaya o apariţie recurentă în filmele lui Almodóvar, aşa cum s-a întâmplat până acum cu actriţele favorite ale regizorului spaniol? Un lucru este sigur – rolul din “La Piel Que Habito”, pentru care a fost aproape unanim apreciată de critici, marchează un al doilea debut, de data aceasta la un nivel mai sofisticat, în cariera sa.

Anca Romanescu

 

Vezi ce plante de apartament sunt toxice pentru catelul tau!

Scris de Fapt Divers Marţi, 15 Noiembrie 2011 10:54

În cazul în care câinele tău a înghiţit o parte dintr-o plantă otrăvitoare, mergi de urgenţă cu el la medicul veterinar, chiar dacă simptomele nu sunt încă prezente. Intoxicarea netratată la timp îi poate provoca animalului afecţiuni permanente la nivelul ficatului şi în cazuri grave poate fi fatală. Este indicat să poziţionezi plantele decorative într-o cameră în care animalul nu are acces. Dacă acest lucru nu este posibil, poţi opta pentru a le aşeza undeva la înălţime, astfel încât câinele să nu poată ajunge la ele. O altă modalitate de a preveni intoxicarea câinelui cu plante de apartament este să îi asiguri o alimentaţie bogată în fibre, astfel încât acesta să nu mai simtă nevoia să mănânce iarbă. Plante toxice pentru câini: Aglaonema, Aloe Vera, Asparagus, Azalee, Bambus, Brandusa, Begonia, Brunfelsia, Caladium, Calanhoe, Cale, Clematita, Clorofitum, Cordatum, Crini, Cicas, Ciclamen, Cires de Ierusalim, Dracaena, Diefenbachia, Floarea paradisului Filodendron, Gladiola, Glicina, Hortensia, HipoestesIedera, Iris, Lalele, Laur, Leandru, Limba soacrei, Lupin, Margaritar, Marijuana, Monstera, Narcisa, Petunii, Scindapsus, Seflera, Spatifilum, Singonium, Vâsc şi Yucca.

 

Soc! Alice Iotta are o relatie speciala cu Paulo Coelho

Scris de Fapt Divers Luni, 14 Noiembrie 2011 20:06

Alice Iotta, sora Simonei Senzual se simte atrasă de scriitorul brazilian, Paulo Coehlo. Chiar dacă este căsătorită şi are un copil pe care îl adoră, Alice nu se sfieşte să spună că are o relaţie specială cu omul de litere sud-american, ale cărui producţii le-a devorat. “Paulo are un loc special în inima mea, e o relaţie de iubire ce nu implică sex”, scrie vedeta pe pagina ei de facebook. Alice Iotta este considerată de foarte multe voci din show-biz-ul autohton ca un fotomodel de mare succes şi, în prezent este imaginea publică a Clinicii de înfrumuseţare Precious Body.

foto: Cristi Buga

 

Jean Paul Gaultier, copilul teribil al modei, intra din nou in pielea personajelor lui Almodóvar

Scris de Fapt Divers Luni, 14 Noiembrie 2011 19:45

Dintr-un anumit unghi de vedere, intriga celui mai recent film al lui Almodóvar, “La Piel Que Habito”, pleacă şi se întoarce la povestea excelent cusută a unei rochii, care devine, la final, singura dovadă prin care personajul principal îşi poate proba identitatea reală. Rochia în sine are o identitate aparte, fiind creată de Jean-Paul Gaultier, autorul costumelor din film, alături de Paco Delgado. “La Piel Que Habito” reprezintă a treia colaborare dintre designerul francez şi regizorul spaniol şi va intra în cinematografe vinerea aceasta, 11 noiembrie, distribuit în România de Independenţa Film. Pentru Jean-Paul Gaultier, pielea şi corpul reprezintă surse inepuizabile de inspiraţie. În mâinile sale, materialele devin, aproape la propriu, cea de-a doua piele. În cazul costumelor create pentru “La Piel Que Habito”, acest lucru este mai adevărat ca oricând. Vera, personajul principal al filmului, poartă, în cea mai mare parte a timpului, un costum de culoarea pielii, perfect mulat pe corp. Costumul are un dublu rol, spune Almodóvar: în primul rând, unul practic - protejează pielea de factorii externi, ajutând-o să se regenereze; în al doilea rând, unul conceptual - fiind în acelaşi timp o reprezentarea a pielii pe care o ascunde. Pentru a îndeplini acest dublu rol, Gaultier explorează din nou posibilităţile tehnicii trompe l'oeil, în mare măsură foarte coerent cu stilul său atât de particular. Inspirat de lumea cinema-ului să devină designer, Gaultier spune într-un interviu acordat la Cannes canalului de televiziune France 3 că, atunci când era adolescent, viziona câteodată chiar şi trei filme pe zi – „copilul teribil al modei” nu a stat niciodată prea departe de această industrie. Colaborarea cu  Almodóvar începea în 1994, odată cu lungmetrajul „Kika”, pentru care Gaultier a creat costumele personajului Andrea, interpretat de Victoria Abril, jurnalista unui canal de televiziune de mâna a doua. Almodóvar îşi aminteşte: „I-am spus lui Jean-Paul că vreau să dau impresia unui robot militar, ca şi cum personajul ar fi fost victima unei catastrofe, dar care să păstreze un aer puternic de eleganţă şi să se constituie într-o reflecţie asupra frumuseţii stilului horror în modă: trash, post-punk, şi toate celelalte stiluri care transformă violenţa în estetică.” Zece ani mai târziu, Almodóvar îl chema din nou pe Jean-Paul Gaultier pe platul de filmare, de data aceasta pentru  a-l îmbrăca pe Gael García Bernal, pentru rolul său din „La mala educación” - în care actorul spaniol îl interpreta pe Juan, un homosexual ce fusese abuzat sexual în copilărie de un preot. Pentru Juan, Gaultier a creat o rochie-manta strălucitoare care se aseamăna cu pielea umană, similar, într-o oarecare măsură, costumului de piele din “La Piel Que Habito”. Almodóvar nu este singurul autor de cinema cu care Gaultier a colaborat. Rochiile Georginei (interpretată de Helen Mirren) din flamboiantul „The Cook, the Thief, his Wife and her Lover” (1989), în regia lui Peter Greenaway, sunt tot o creaţie originală Jean-Paul Gaultier. Imaginea extravagantă a filmului compune fiecare secvenţă precum o pictură barocă într-o singură dominantă de culoare, iar rochiile Georginei se schimbă de fiecare dată, adaptându-se stilisticii fiecărei camere prin care ea trece. Pentru „The Fifth Element” (1997), în regia lui Luc Besson, Gaultier a creat mai bine de 60 de costume pentru Milla Jovovich, printre care şi „costumul din bandaje”, despre care actriţa de origine ucrainiană a afirmat că este „unul dintre cele mai memorabile din istoria cinema-ului”. Despre costumele din acest film, Gaultier a afirmat că „nu le-a imaginat neapărat în cheie futuristă, ci mai degrabă ca pe expresia unei evoluţii normale a vestimentaţiei”. Fascinanta distopie „La Cité des enfants perdus” (1995, Jean-Pierre Jeunet, Marc Caro) reprezintă un alt proiect la care Jean-Paul Gaultier a participat şi pentru care a primit o nominalizare la premiile César. Viziunea futuristă asupra modei a lui Gaultier se reflectă şi în colaborările memorabile cu vedete pop şi rock, care îi îmbracă creaţiile pe scenă sau în videoclipuri: Madonna, Kylie Minogue, Mylène Farmer, Lady Gaga, Red Hot Chilli Peppers, Depeche Mode şi chiar Nirvana. Gaultier nu a stat departe nici de lumea dansului sau a baletului, semnând creaţii pentru Maurice Béjart, Joaquìn Cortès, Angelin Preljocaj sau Karole Armitage. Oricât de diferiţi ar fi artiştii cu care designerul francez a colaborat de-a lungul timpului, un lucru e sigur comun: toţi au făcut istorie, într-o măsură sau alta, iar imaginea cu care au rămas pe prima pagină poartă marca Jean-Paul Gaultier.

Anca Romanescu

 

Divin Estetic revolutioneaza conceptul de fotoreintinerire

Scris de Fapt Divers Marţi, 08 Noiembrie 2011 20:02

Ne privim frecvent în oglindă. Adesea nu observăm ca a mai trecut o zi, dar dacă ne întrebăm cum arătam în urmă cu 1, cu 2 ... sau cu mai mulţi ani, ne spunem: "Timpul a lăsat urme !". De ce tenul nostru ajunge sa îmbătrânească, să-si piardă tonusul, elasticitatea si aspectul pe care le preţuim atât de mult? Odată cu trecerea timpului, agresiunile pe care le suportă pielea sunt tot mai multe, iar efectele lor se însumează. Cel mai important factor, în tot acest proces, este cel numit în literatură "photo damage", adică efectul dăunator al luminii solare. Lumina solară conţine un spectru larg de radiaţii: lumină vizibilă, lumină infraroşie şi cea ultravioletă. Radiaţiile infraroşii sunt cele care produc senzaţia de căldură pe care o resimţim când ne expunem la soare şi sunt reponsabile de arsuri sau insolaţie. Ultravioletele produc bronzul, pe care multe dintre dumneavoastră îl apreciază. Aceste ultraviolete au insă şi un efect profund dăunător: produc distrugeri ale ADN-ului celular, care dupa ani de zile devin iremediabile. De aceea, în zonele cu mare expunere la soare, creşte frecvenţa cancerului de piele. Totodată tenul devine uscat, subţiat, cu deficit de producţie al sebumului şi apar petele pigmentare. Pe scurt, acestea sunt caracteristicile tenului îmbătrânit. Si totuşi, ce se poate face pentru a remedia aceste probleme? Prima idee a fost: să îndepărtăm celulele îmbătrânite şi deteriorate, fără să lezăm stratul bazal, pe care sunt aşezaţi precursorii celulari, adică celulele tinere, din care se dezvoltă celulele mature, cele care îşi pot îndeplini funcţiile de protecţie. Primele metodele încercate au fost cele cu laser (Skin resurfacing) şi peelingul chimic. Acestea sunt foarte eficiente, dar şi foarte agresive, ceea ce le face sa fie greu de suportat şi să fie necesar un interval lung de timp pentru recuperare (ca dupa o arsura), până când pielea îşi recapată aspectul şi funcţiile normale. Pentru aceste motive au fost dezvoltate tehnicile numite şi "non-ablative", adică tehnici care nu mai îndepărtează straturile de celule superficile, ci determină straturile profunde să genereze noi celule, care le vor îndepărta pe cele vechi. Tratamentul de Reintinerire cu IPL este la ora actuală metoda cea mai bine tolerată, care obţine rezultate comparabile cu cele"ablative", dar care este mult mai uşor suportată. Pulsul de lumină intensă este absorbit in structurile profunde si generează efecte biologice, cele mai importante fiind creşterea fluxului de sânge, stimularea regenerării celulare şi a formării fibrelor noi de colagen. Pentru un rezultat maximal, tratamentul de reîntinerire recomandat, constă în efectuarea unui număr de 6 sedinţe, la un interval de circa 2-3 săptămâni. Efectul obţinut este de reîntinerire cu 2-5 ani, dispariţia vaselor de sânge dilatate şi a petelor pigmentare. Se poate aplica tenului, gâtului, decolteului si mâinilor. Efectul poate fi potenţat prin asocierea cu alte metode (microdermabraziune..). Tratamentul este uşor de suportat. In condiţiile unei bune răciri a capului de lucru al aparatului, senzaţia resimţită este ca o uşoară arsură sau inţepătură. Dupa tratament nu sunt necesare precauţii speciale, fiind posibil să vă reluaţi imediat activitatea. Pot apărea o uşoară înroşire şi tumefiere (ca după expunerea la soare), urmate de o descuamare mai evidentă. Trebuie menţionat că niciun tratament nu poate opri complet procesele de îmbătrânire. Acestea vor continua şi după aceea, însa este ca şi când am fi mai tinere cu câţiva ani. Prin repetarea procedeului dupa un interval mai lung, efectele se vor suma şi "timpul recâştigat" va fi mai evident.

Contraindicaţii:

Sarcină

Leziuni inflamatorii şi tumorale ale pielii

Cicatrici recente

Administrarea de produse fotosensibilizante: Vitamina

A, Retinol, antibiotice

Boli de sistem

Afecţiuni ale sistemului nervos, epilepsie

Precauţii:

Piele bronzată

Chiste sau tumori ovariene

Tulburări endocrine

Riscuri: Nu există risc de cancer al pielii (radiaţiile UV sunt

filtrate)

Risc de hiper- sau hipo-pigmentari, dacă nu se respectă

precauţiile legate de expunerea la soare şi folosirea

unor creme cu FPS mare

Arsuri superficiale

Realizarea şi a unei unei epilări

Senzaţie de disconfort în timpul tratamentului (în

funcţie de pragul dureros al fiecărei persoane)

Uşoare fenomene inflamatorii locale tranzitorii după

tratament (ca după expunerea la soare)

Preţul unei sedinte de Reintinerire cu IPL este de 99LEI

zona feţei şi a mâinilor si 198 lei faţă+gât+decolteu.

Ruxandra Achim

www.divinestetic.ro

 

Pagina 103 din 108

«ÎnceputAnterior101102103104105106107108UrmătorSfârşit»

cauta pe faptdivers.ro

Aboneaza-te la newsletter!

Sustine faptdivers.ro!

Badge Advertoriale.eu

 

traduce pe faptdivers.ro

Cele mai noi stiri pe faptdivers.ro

”Malone”, personajul spumos din ”Băieți de Oraș”, serialul de comedie de la Antena 1 și-a pierdut buletinul de identitate. Pe numele său real Ana Cameliu Ionuț, ”prăjitul” a mai fă...
Dacă polițiștii locali ploieșteni au găsit jale mare în cartierul Bereasca, gunoaiele fiind împrăștiate aiurea pe diferite străzi, cam același lucru se petrece și în cartierul Miti...
Călin Popescu Tăriceanu, președintele Sebatului a ales o modalitate inedită de protest împotriva declarațiilor privind prezumția de nevinovăție făcute de președintele Klaus Iohanni...
Solista Gabriela Costa și chitaristul Alex Man, cei doi invitați speciali în concertul de jazz brazilian susținut duminică seară la Filarmonica ”Paul Constantinescu” de Sorin Zlat,...
În cursul zilei de luni, 16.10.2017, polițiștii locali din cadrul Biroului Protecția Mediului și Serviciului Ordine Publică au desfășurat în Cartierul Bereasca o acțiune privind sa...


Copyright © 2017 Stiri online - www.faptdivers.ro. Toate drepturile rezervate. Made by MANCOS . Powered by Joomla!

KANGEN apa vietii - apa alcalina, apa ionizata, apa antioxidantaBDOBC - Imaginea ta este afacerea noastraINCOMOD. Ziar on line din Ploiesti, din Prahova, din Romania!Distribuitor autorizat dresuri Fiore si lenjerie intimaColectare, triere, reparare, stocaj si livrare paleti de ocazieUnic importator parfumuri ROXANNE si XCEEDBia Sun Studio - Studio profesional de bronzare, remodelare corporala   si masaj din PloiestiBia Sun Club - Noi aducem soarele in viata ta! - Salon de bronzareEUROSUN MANAGEMENT & CONSULTINGINFOMEDIU - Revista de mediu si ecologieReporter Economic